ΣΧΟΛΙΚΗ ΓΙΟΡΤΗ 25η ΜΑΡΤΙΟΥ
Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε η σχολική γιορτή του γυμνασίου μας για την εθνική και θρησκευτική επέτειο τη 25ης Μαρτίου 1821. Ως αναπόσπαστο κομμάτι της σχολικής ζωής οι μαθητές συμμετείχαν με ενθουσιασμό και ευχαρίστηση σε αυτό το σημαντικό γεγονός της κοινωνικής και της θρησκευτικής ζωής.
Σχολική γιορτή 25ης Μαρτίου 2016 1o μέρος
Σχολική γιορτή 25ης Μαρτίου 2016 2o μέρος
Σχολική γιορτή 25ης Μαρτίου 2016 3o μέρος
Το σχολείο σήμερα και οι εκπαιδευτικοί είναι σωστό και πρέπει να εμπλέκουν όλα τα παιδιά στις γιορτές τους επιδιώκοντας
την όσο το δυνατόν ισομερή και δίκαιη διανομή των ρόλων, η οποία βέβαια γίνεται με έναν τρόπο που να εκπληρώνει και
τον παιδαγωγικό σκοπό των γιορτών. Πολύ περισσότερο επιβάλλεται να συμμετέχουν στις γιορτές οι εσωστρεφείς μαθητές,
αυτοί που μέσα στην τάξη δεν μετέχουν στη διδακτική διαδικασία.
Αν αυτός ο μαθητής δυσκολεύεται ή αρνείται να συμμετάσχει, τότε ο εκπαιδευτικός καλό είναι να διερευνήσει τους λόγους
για τους οποίους ο μαθητής δυσανασχετεί, τους λόγους για τους οποίους δε θέλει να αναλάβει το συγκεκριμένο ρόλο:
ντρέπεται; Φοβάται ότι δεν θα μπορέσει να ανταποκριθεί σε αυτόν; Ήθελε κάποιον άλλο ρόλο; Συγκρίνει το ρόλο του
με εκείνους των συμμαθητών του και νιώθει αδικημένος; Αυτά και άλλα ερωτήματα μπορεί να ταλανίζουν ένα μαθητή,
στα οποία καλό είναι ο εκπαιδευτικός να προσπαθήσει να οδηγήσει το μαθητή τόσο στην αναγνώριση και τη
συνειδητοποίησή τους, όσο και στην αντιμετώπισή τους.
Την εμπειρία της συμμετοχής του στη σχολική γιορτή κάθε παιδί τη βιώνει τελείως διαφορετικά. Ένα εσωστρεφές παιδί
μπορεί να τη βιώνει από μία δύσκολη, έως και επώδυνη διαδικασία. Το να εκτεθεί σε ενήλικες, τόσο σε γνωστούς
(γονείς, παππούδες, συγγενείς γενικότερα), όσο και σε άγνωστους (γονείς και συγγενείς συμμαθητών του) δεν είναι
κάτι εύκολο. Βλέπουμε συχνά μαθητές με στρες και άγχος που μπορεί να τους οδηγήσει ακόμα και στη σθεναρή άρνηση
της συμμετοχής τους ακόμη λίγο πριν την έναρξη της γιορτής ή ακριβώς την ημέρα της γιορτής, παρά τις προτροπές
και τον καθησυχασμό των γονιών και των δασκάλων τους. Για να βοηθηθούν ουσιαστικά τα παιδιά αυτά χρειάζονται τη
σταδιακή εξοικείωση με τέτοιου είδους διαδικασίες.
Οι γιορτές είναι σημαντικό να συμβάλλουν στην κοινωνική, συναισθηματική, ηθική, πνευματική και αισθητική
ανάπτυξη των παιδιών, ώστε να ανταποκρίνονται σε αυτές με χαρά και να λειτουργούν με τους συμμαθητές τους σαν ομάδα.
Μέσα στο πλαίσιο αυτό, τα παιδιά καλό είναι να μην είναι απλώς καθοδηγούμενα, εκτελώντας ένα
προκατασκευασμένο πρόγραμμα, αλλά να συμμετέχουν ενεργά στη διαμόρφωσή του με τις ιδέες και τις απόψεις τους.
Σε κάθε περίπτωση, ο ρόλος του εκπαιδευτικού είναι να αντιμετωπίσει κάθε μαθητή με τον απαιτούμενο σεβασμό.
Με το να το ενθαρρύνει περισσότερο, δείχνοντάς του εκτίμηση, αναγνωρίζοντας τη βελτίωσή του – όπου
αυτή επιτυγχάνεται, εκφράζοντας σταθερότητα και συνέπεια στην οριοθέτησή του, αλλά και διαθεσιμότητα παράλληλα
στις ανάγκες του, θα βοηθήσει το παιδί να διαχειριστεί το άγχος του. Ο εκπαιδευτικός που είναι πραγματικός
παιδαγωγός δεν προωθεί τον ανταγωνισμό, αλλά την άμιλλα, μέσα από την ανακάλυψη της γνώσης, τη δημιουργικότητα,
την κριτική σκέψη και την καλλιέργεια της ομαδικότητας.
Ο ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΤΗΣ ΓΙΟΡΤΗΣ
ΜΠΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΣ ,ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ